وب نوشته های یک دندانپزشک

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۶/۱۲/۱۰
    B.W
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

وسواس مدیریتی

روز اول کارم اتاقم واقعا کثیف و نامرتب بود...همه ی وسایل در هم و برهم همه چی به نظرم شدیدا آلوده بود.... منم به شدت منضبط و وسواسی شروع کردم عین یه کارگر اتاق و تمیز کردم یه عالمه مواد تاریخ مصرف گذشته پیدا کردم که دور بریزم ...همه وسایلو توی ظرفای دربسته و فلزی گذاشتم ...وسایل و موادی که کمبود داشتیمو نوشتم برام بخرن....

با توجه به آموزشایی که توی دانشکده در بخش جامعه نگر یاد گرفته بودم..روی در اتاقمو پوسترایی زدم که برای مردم در مورد خدمات ارائه شونده و فلوراید منطقه سودمند بود ...راستش من دوست داشتم بیشتر روی بهداشت دهان و دندان کار کنم بیشتر روی آموزش کار کنم تا درمان ولی تصور کنید جایی رفته بودم که یه شهر بودو 422 تا روستا!!!!! از صبح ساعت 5 میومدن اسم مینوشتن....اولا همه رو میپذیرفتم حتی تا20 تا مریضم میگرفتم ماه رمضون فقط 8 مریض میگرفتم تازه اونایی هم که خط میزدن میومدن کلی بهم اصرار که تورو خدا دندونمونو بکش ....الآن حدود 10 تا مریضو قبول میکنم که اونم بعضیاشون دو سه تا میکشن....پس بازم آموزش بهداشت مهجور واقع شد الآن که داره فصل مدارس شروع میشه منم آموزشو شروع کردم فعلا به بهورزا و ماماها آموزش دادم ولی حتما باید ادامه دار باشه.....

اینو باید بگم که بهداشتکارامون کار فیشور سیلنت بچه ها و جرمگیری هارو انجام میدن من جرمگیریم یه ساعت طول میکشه اونا یه ربه جمش میکنن دقیقا دوتا کار که باید با وسواس و دقت انجام بشه و حتما باید follow up داشته باشه فکر کنید اسم بعضی از وسایل جرمگیری زیر لثه رو نمیدونستن و با همون وسایل بالا لثه ای جرم زیر لثه رو هم برمیداشتن بلاخره آموزشایی بود که تو دانشگاه گرفته بودن خیلی سعی کردم خودم انجامشون بدم ولی هم من وقت نمیکردم هم اونا پر مدعا بودن فعلا تصمیم دارم از در صمیمیت بهشون آموزش بدم  امیدوارم این اشتباه مدیریتی رو با آموزش بشه اصلاح کرد....اولش که گفتم جرمگیری زیر لثه ای رو خودم انجام میدم خیلی ناراحت شدنو مقابلم وایسادن هرچند راضی شدم خودشون انجام بدن ولی دارم سعی میکنم مدیریت درمان و از دستم خارج نکنن سعی میکنم هر چند وقت یکبار یه نکته آموزشی بهشون بگم و کم کم بتونم غیر مستقیم روی مدیریت بهداشت و پیشگیری هم اثر بذارم.....

  • ۹۲/۰۶/۱۵
  • دکتر محیصا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی