وب نوشته های یک دندانپزشک

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۶/۱۲/۱۰
    B.W
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

وارفارین

یه هفته پیش خانمی پیشم اومد...که یکسال پیش جراحی قلب داشته و حالا میخواست دندونای قدامیشو که البته همه لق بودن و بکشه ...دکترشون براشون نوشته بود وارفارین رو 5 روز قبل قطع کنه روز سوم روی هپارین سوییچ کنن و هر 12 ساعت یک تزریق ساب کوتانئوس داشته باشه و 12 ساعت قبل پروسیجر هم آخرین هپارین زده بشه و بعد یه ساعت قبل از کشیدن 2 گرم آمپی سیلین بزنن...(ما خونده بودیم 1 گرم) ولی پزشک قلب 2 گرم درخواست کرده بودن...من خودم اولین بارم بود ویال 1 گرمی آمپی سیلین رو میدیدم فکر کنم مریض نکروز شده ازبس این ویالا  بزرگ بودن...بعدم خواسته بودن 6 ساعت بعد دوباره یک و نیم گرم آمپی سیلین بزنه و 12 ساعت بعد هپارین رو شروع کنه و تا سه روز ادامه بده و در کنارشم وارفارین رو بخوره....

آقو مریض دیروز اومدن و من آزمایش pt شونو دیدم و فشار خونشم 100 روی 70 بود و  براش سیتانست زدم...

یهو دیدم همراه مریض که دخترش بود حالش بد شد ...مریض رو اوردیم پایین و دخترشو گذاشتیم و سوپاینش کردم فشارش 70 روی 40بود خوستم براش اب قند ببرم که گفت داره بهتر میشه ...گفتن وقتی مامانشو بردن اتاق عمل بازم اینجوری شده ما هم از پزشک کمک خواستیم و اومدن و گفتن خوب شده ولی براش سرم نوشتن...و پزشک گفتن شما به کارتون ادامه بدید من مریضو برا سرم می برم....همچین دکترای فداکاری داریم ما

حالا من موندم و یه مریض که نباید بهش استرس وارد بشه....البته خودش گفت خوبه و تحت تاثیر قرار نگرفته...مادر فداکار و خود دار و مقاوم...

خدارو شکر به خیر و خوشی دندوناشو کشیدیم و بعدش پسرشون اومد و گفت مادرم گفتن کیف پولمو بذارم جلوتون هر چی میخواید بردارید....آخه چون بیمار قلبی بودن اکثر دکترا از ترس نپذیرفتنش ...ولی خب ما به خاطر داشتن سه پزشک در مرکز جسورتر هستیم....

منم به پسرشون گفتم ناراحت میشم...اونم با شعور...تشکر کرد و رفت....به خیر و سلامتی.....هورااااااااااااا

  • ۹۳/۰۴/۰۹
  • دکتر محیصا

نظرات (۱)

به به 

احسنت

خدا همراهتون در همه لحظات ❤💚❤

پاسخ:
ممنون لطف دارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی